Beth Israel Deaconess medicinos centro naujojoje „OpenNotes“ laboratorijoje vykdomu projektu siekiama ištirti galimybes ir iššūkius naudojant dirbtinį intelektą pacientų vizitų suvestinėms generuoti.
KODĖL TAI SVARBU
Iniciatyva, kurios metu „OpenNotes“ bendradarbiaus su klinikinių genAI kūrėju Abridge, tirs, kaip dirbtinis intelektas gali sudaryti sąlygas pacientų ir gydytojų bendradarbiavimui, kartu didinant skaidrumą ir skatinant teisingumą sveikatos srityje.
BIDMC pagrindu sukurta „OpenNotes“ jau seniai pirmauja pacientų prieigos ir įgalinimo srityje. Dirbant su Abridge ir jos dirbtiniu intelektu paremta klinikinės dokumentacijos platforma, tikslas yra ištirti, kaip paciento ir gydytojo pokalbiai gali pagerinti pastabas priežiūros vietoje ir sudaryti naudingesnes vizitų santraukas.
„Abridge“ siūlo automatizavimą realiuoju laiku, kad sumažintų dokumentacijos naštą ir administracines užduotis gydytojams. Po paciento apsilankymų dirbtinio intelekto technologija sukuria ir struktūrizuotą klinikinę pastabą, ir paciento apsilankymo santrauką, „parašytą 8 klasės skaitymo lygiu ir (pateikdama) informaciją, pvz., naujas diagnozes, vaistus ir kitus veiksmus“, – teigia bendrovė.
„OpenNotes“ laboratorija BIDMC padės įvertinti „Abridge“ AI sukurtus pacientų užrašus ir padės juos tobulinti, kad jie geriau atitiktų pacientų poreikius. Pirmajame etape tikslinėms pacientų grupėms bus pateiktos „Abridge“ vizito santraukos ir prašoma įvertinti jų tikslumą, naudingumą, prieinamumą ir kitas veiksmingumo priemones. Šiame etape faktiniai pacientų duomenys nebus naudojami, teigia sveikatos sistema.
„Džiaugiamės galėdami vadovauti šiam projektui, kuris tiesiogiai atkreipia pacientų balsus į sveikatos AI įrankius“, – sakė Harvardo medicinos mokyklos profesorius Cait DesRoches, „OpenNotes“ vykdomasis direktorius BIDMC. „Į procesą sutelkdami pacientus ir jų priežiūros partnerius, siekiame sukurti naujus atsakingo ir skaidraus AI naudojimo klinikinėje dokumentacijoje standartus ir užtikrinti, kad šios technologijos tarnautų pacientams, priežiūros partneriams ir gydytojams.
DIDESNĖ TENDENCIJA
„OpenNotes“ pakeitė pacientų įtraukimą ir gydytojų patirtį visame pasaulyje nuo tada, kai buvo pradėta 2010 m. kaip bandomasis Beth Israel Deaconess, Geisinger ir Sietle įsikūrusio Harborview medicinos centro bendradarbiavimas, leidžiantis atviriau ir skaidriau bendrauti tarp pacientų, jų šeimų ir priežiūros komandų.
„Tai judėjimas“, – sakė „OpenNotes“ vienas iš įkūrėjų Tomas Delbanco, buvęs BIDMC Bendrosios medicinos ir pirminės sveikatos priežiūros skyriaus vadovas, kai pirmą kartą apklausėme jį prieš dešimtmetį.
2015 m. „OpenNotes“ suteikė galimybę maždaug 5 pacientams gauti visišką prieigą prie savo klinikinių užrašų saugiuose elektroniniuose portaluose. Per daugelį metų, kai šimtai kitų sveikatos sistemų prisijungė prie pacientų įgalinimo judėjimo, šis skaičius labai išaugo. Iki 2020 metų šis skaičius siekė 50 mln.
Ir dabar, žinoma, iš dalies dėl akivaizdžios „OpenNotes“ iniciatyvos naudos, 21-ojo amžiaus gydymo įstatyme dabar įpareigojama paslaugų teikėjams elektroniniu būdu nemokamai dalytis klinikinių apsilankymų pastabomis su pacientais.
Projektą visada lėmė įsitikinimas, kad tokia nemokama ir skaidri prieiga yra pagrindinis saugesnės ir kokybiškesnės priežiūros veiksnys.
„Visada maniau, kad medicininis įrašas yra vairo stebulė, būdas priartinti pacientus prie tų, kurie jais rūpinasi“, – sakė Delbanco.
Dabar, atsiradus generatyviniam AI, yra naujų būdų, kuriuos reikia ištirti.
Praėjusį mėnesį Bostone kalbėjomės su Dr. Chethanu Sarabu, Cornell Health Tech Hub ir AI klinikinių inovacijų direktoriumi ir OpenNotes informatikos strategu.
Be paciento susitikimo, jis teigė, kad jį skatina didelių kalbų modelių gebėjimas suteikti „naują pacientų galių lygį“, padedant sveikatos priežiūros vartotojams suprasti klinikines pastabas, naršyti su draudimo išmokomis ir daug daugiau.
ĮRAŠĄ
„Šis mokslinis bendradarbiavimas su OpenNotes išnaudos faktinių pacientų pokalbių galią informuojant naujos kartos vizitų santraukas – neįkainojamą priemonę, padedančią gydytojams ir pacientams likti tame pačiame puslapyje“, – sakė Abridge įkūrėjas ir generalinis direktorius dr. Shiv Rao. „Džiaugiamės galėdami toliau tyrinėti būdus, kaip praturtinti Abridge platformą įžvalgomis iš tyrimų, kuriuos atliksime naudodami OpenNotes.
„Apsilankymo santrauka buvo parengta plačiai pritaikius elektroninius sveikatos įrašus 2000-ųjų pradžioje, todėl vėluojama atnaujinti“, – pridūrė „Pictal Health“ pacientų advokatė ir UX dizainerė Katie McCurdy, dirbanti „OpenNotes Lab“ patariamojoje taryboje. „Galimas aiškesnių, patogesnių apsilankymų suvestinių poveikis yra didžiulis.
Mike’as Miliardas yra „Healthcare IT News“ vykdomasis redaktorius
Siųskite rašytojui el. laišką: mike.miliard@himssmedia.com
„Healthcare IT News“ yra HIMSS leidinys.